.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

در نمایشگاه E3 در لس آنجلس، PS4 بالاخره خود را با قیمت 399 دلار که 100 دلار از Xbox One شرکت مایکروسافت ارزان تر است نشان داد.

PlayStation 4؛ در واقع در فوریه در مراسمی در نیویورک پرده برداری شد. درحالی که اطلاعات زیادی درباره ی امکانات و استراتژی های شرکت وجود داشت، خود سیستم در پرده ای از ابهام قرار داشت. مانند دسته ی بازی جدید آن!

Sony اشتباه گذشته ی خود را تکرار نکرده است. در نمایشگاه E3 در لس آنجلس، PS4 بالاخره خود را نشان داد. با قیمت 399 دلار که 100 دلار از Xbox One شرکت مایکروسافت ارزان تر است.

 

اطلاعاتی که از آن منتشر شده نشان می دهد که این دستگاه تنها یک PS2 پیشرفته نیست. بلکه شباهت بیشتری به Xbox One بزرگ تر دارد.

دسته های بازی:

در نگاه اول، تشخیص تفاوت آشکار بین DualShock 4 در PS4 با DualShock 3 در PS3 وجود دارد. اگر زمان کافی برای بازی با PS3 گذرانده باشید کم کم تفاوت ها آشکار می شود.

دکمه های ماشه ای (Trigger buttons) نسبت به نسخه ی قبلی پیشرفت داشته اند اما در واقع به خاطر صاف و بزرگتر بودن احساسی واقعی مانند Xbox One را القا نمی کنند و Shoulder Button ها نرم تر و راحت تر از دکمه های Xbox One یا PS3 هستند.


D-pad نیز در مقایسه با دقت D-pad در Xbox One نا امید کننده بود. من که نمی توانم پیروز شدن در یک بازی مبارزه ای را با آن متصور شوم. کمبود عکس العمل های لمسی هنگام تغییر جهت کمی مشکل ساز می شود.

 

دسته ی بازی همانند نسخه های قبلی سبک است و سطح آن در دکمه ها و پشت آن دارای ناهمواری بیشتری است. صفحه ی لمسی آن نیز صاف و کمی شیاردار است.

 

دستگیره های آنالوگ عکس العمل قابل قبولی دارند. اگر چه سطع آن ها کمی باعث حواس پرتی می شود. خود سیستم شبیه هیچ کدام از کنسول های بازی نیست. البته رنگ سیاه و شکل مربعی آن شبیه بیشتر کنسول هاست اما طراحی آن به گونه ای است که آن را از دیگر کنسول ها متمایز می کند.

طراحی:

شکل متوازی الاضلاعی زاویه دار آن کمی شبیه به PlayStation های گذشته و بیشتر به PlayStation 2 است. طراحی جذابی دارد اما کمی قوطی مانند است و اندازه ی آن با Xbox One متفاوت است. قیافه ی مکعبی آن منظره ی خوبی در کنار تلوزیونتان ایجائ خواهد کرد و جسمی مزاحم محسوب نخواهد شد.

بازی های مصرف شده

Xbox One با قوانین نسبتا طاقت فرسای خود درباره ی حقوق معنوی مدیریتی دیجیتال خود باعث جنجال شده است. کنسول مایکروسافت نیاز به اتصال روزانه به اینترنت و شناسایی حساب دارد; حتی برای بازی های تک نفره ی خود. بازی های روی دیسک، مانند بازی های کامپیوتر (و احتمالا با کد های یک بار مصرف) روی هارد دیسک Xbox One نصب می شوند. فروش و اجاره ی بازی ها توسط شرکت ها محدود می شوند. در مجموع، ناظران بر این عقیده اند که این قوانین باعث از بین رفتن فروش بازی های دست دوم خواهد شد.

قوانین سونی برای PS4 در نگاه اول بسیار مرسوم و معمولی تر به نظر می رسند. PS4 از بازی های مصرف شده پشتیبانی خواهد کرد و درخواست شناسایی آنلاین حساب را نخواهد داشت. البته سونی بیشتر این قوانین را به شرکت های منتشر کننده واگذار خواهد کرد تا قوانین خود را اعمال کنند.

PlayStation Plus و PS4

PS4 سرویس های Vita و PS3 را بدون هزینه ی ثبت نام اضافی پشتیبانی خواهد کرد. برخلاف PS3، یک ثبت نام اضافی برای بازی های چند نفره ی آنلاین مورد نیاز خواهد بود. البته برای دسترسی به سرورهایی مانندNetflix و مانند آن به آن ثبت نام نیازی نخواهید داشت. ولی برای دسترسی به تقریبا همه چیز(!) در Xbox one و Xbox 360 به یک Microsoft’s Xbox Live Gold Subscription نیاز دارید.

 

PS4 سرویس مجموعه بازی های سریع خود را خواهد داشت. Drive Club PS Plus Edition اولین بازی رایگان هنگام راه اندازی خواهد بود. همچنین یک بازی رایگان در هر ماه قابل دسترسی خواهد بود.

 

سونی در مورد پیشنهادات رایگان خود در هر ماه برای کاربران Plus خود با ذکاوت عمل نموده است. همچنان که مایکروسافت همین کار را برای کاربران Xbox 360 برای ثبت نام کنندگان به Xbox Live Gold انجام داد.


محتوای ویدیویی و سرویس ها

صحبت های سونی در مورد PS4  در E3 حاکی از تلاش های سونی برای حضورش در زمینه ی متحوای ویدیویی در کنسول ها همانند کر های مایکروسافت در Xbox One می باشد. سونی قدرت استادیو ی خود و راه اندازی احتمالی ویدیو های انحصاری PS4 را تبلیغ کرده است اما ماهیت آن ها هنوز کاملا مشخص نشده است.

سرویس های ویدیویی مانند Video Unlimited، Redbox و Flixster بعضی از این سرویس ها هستند که احتمالا در PS3 نیز ارائه شوند.

 

چالش بزرگ در ارائه کردن این محتوا ها برای تبلیغ کنسول ها این است که آیا کنسول های بازی می توانند نقش شبکه های ویدیویی را نیز ارائه کنند یا نه. ظاهرا مایکروسافت و سونی در این جهت حرکت می کنند که یک ریسک می باشد.

فناوری ابری Gaikai

 

تکنولوژی ابری Gaikai که سال گذشته توسط سونی ارائه شد، در فوریه به عنوان یک شیوه ی موقتی برای بازی کردن بازی های مدت دار قبل از خرید اعلام شد که با تکنولوژی streaming-game کار خواهد کرد. سپس دیوید پری، مدیرعامل شرکت Gaikai اعلام کرد که پتانسیلی که این سرویس ابری در مورد ارائه ی سرویس های مختلف دارد باعث احیای مجدد تجربه ی PlayStation خواهد شد.

 

این سرویس همچنین برای تقویت احساسات و تجربه های کاربران در استفاده ازPS4 استفاده خواهد شد و امکان به اشتراک گذاری نتایج بازیهایتان را با دوستانتان با ساده ترین روش در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

این اولین بار است که یک کنسول بازی خانگی وارد این حوزه می شود. البته هم اکنون کاربران رایانه های شخصی از این امکانات استفاده می کنند. تکنولوژی به اشتراک گذاری با Facebook و Ustream نیز سازگاری خواهد داشت. اگرچه سونی اعلام کرده است که این سرویس در 2014 راه اندازی می شود.

این سرویس ابتدا در ایالات متحده ی آمریکا راه اندازی شده و فقط محدود به PS4 نخواهد شد، بلکه PS3 وVita نیز از این فناوری بهره خواهند برد.


بازی های جدید:

همان طور که انتظار می رفت، سونی مجموعه ای از بازی هارا در E3 به نمایش گذاشت. (( The Order, Killzone و Shadow Fall and Infamous و Second Son and The Dark Sorceror )) از این جمله اند. برخی از این باضی ها در همایش قبلی سونی در فوریه رونمایی شدند. درک این که این بازی ها چه چیزی می توانند به کاربر ارائه کنند که PS3 نمی توانست کمی دشوار است. البته بیشتر اکثرا بازی ها زیبا به نظر می رسند.

سونی پشتیبانی همه جانبه از شرکت های تولید کننده و ارائه دهنده ی خدمات را متعهد شده است و مراحل بسیار آسانی برای تولید کننده ها برای انتشار بازی وجود دارد.


سخت افزار:

PS4 همان طور که انتظار می رفت بسیار شگفت انگیز ظاهر شده است:

An eight-core X86 AMD Jaguar CPU

1.84-teraflop AMD Radeon graphics engine (with "18 compute units")

8GB of GDDR5 memory

500GB hard drive

Blu-ray drive

Three USB 3.0 ports

802.11 b/g/n Wi-Fi

Ethernet, HDMI, Bluetooth 2.1, optical audio and analog AV out

 

PS4 همانند Xbox One از یک هارد 500 گیگابایتی برای ذخیره ی داده ها استفاده خواهد کرد. مشخصات آن مانند یک کامپیوتر شخصی مدرن مجهز با پردازنده های AMD می باشد (یا این گونه به نظر می رسد.) این ها مشخصات یک کامپیوتر عالی نیست ولی حد اقل از تمامی کنسول های فعلی موجود در بازار بالاتر می باشد. فقط با توجه به سخت افزار های موجوک کنونی پیشرفته به نظر نمی رسد. درست مانند PS3در زمان خود.

 

سرعت پاسخگویی باعث کاهش لگ زدن هنگام اجرا می شود که این یکی از قول هایی بود که سونی به کاربران داده بود.(برخلاف Wii U که در اجرا تاخیر داشت.)PS4 قابلیت دانلود پر سرعت در پس زمینه را هنگام بازی خواهد داشت و حتی سونی مدعی شده است که بازی های درحال دانلود نیز میتوانند هم زمان اجرا شوند.

 

PS4 دارای یک درایو Blue-ray خواهد بود که قابلیت اجرای DVD را نیز خواهد داشت. همچنین سه درگاه USB 3.0، 802.11 b/g/n Wi-Fi، Ethernet، Bluetooth 2.1، HDMI، Analog AV-out و optical digital audio output.

 

بازی های PS3 نیز طبق گفته ی سونی با همان روش قابل بازی در PS4 خواهند بود.


DualShock 4 و PS Eye جدید: لمس و حرکت:

کنترل گر جدید DualShock 4 یکی از معدود بخش های این دستگاه است که تصویر کاملی از آن در اختیار می باشد.بر اساس اطلاعات موجود، این دسته شبیه ادغامی از PlayStation DualShock با کمی فلسفه ی طراحی Vita و Move می باشد. دسته دارای ویبره و صدای قوی تر، یک Touch Pad، یک دکمه ی اشتراک گذاری، یک جک استاندارد هدفون/میکروفون که هدفون های استاندارد را ساپورت می کند و یمه نوار نورانی که آن را شبیه به سه سر پیوند داده شده از دسته ی Move می کند. صفحه ی لمسی دوانگشتی همراه با کلیک، درست در وسط کنترل گر جاسازی شده است که چهره ای شبیه به PS Vitaبه آن داده است. این کنترل گر همچنین دارای یه پورت Micro-USB، Bluetooth 2.1 و ژیروسکوپ و سرعت سنج Sixaxis می باشد.

 

PlayStation 4 Eye نیز از نو طراحی شده است. به جای یک لنز شبیه وب کم، نوار جدید شبیه Kinect دوربین های استریو دارد. البته این وسیله یک وسیله ی جانبی می باشد و برای تهیه ی آن باید پول بیشتری بپردازید.

شبکه ی به اشتراک گذاری جدید:

 

سونی قول داده است که شما قادر به ظبط چند دقیقه از بازی خود و به اشتراک گذاری عکس ها یا کلیپ بازیتان با استفاده از دکمه ی به اشتراک گذاری خواهید بود. همچنین امکان چت نیز هنگام بازی وجود خواهد داشت. عکس هایی که در همایش سونی پخش شده اند نشان می دهند که چیزی که باعث نو نما شدن شبکه ی به اشتراک گذاری جدید سونی می شود، استفاده از عکس ها و اسم های واقعی برای بازیکنان است.

 

PlayStation Vita و بازی از راه دور (remote play):

 

آیا PS4 و Vita می توانند دوستان خوبی باشند؟ سونی قول داده است که Vita با PS4 بسیار سازگار خواهد بود و این دو با استفاده از Remote Play game-streaming به صورت شگفت انگیز با هم هماهنگ خواهند بود. کمی شبیه به امکاناتی که Nintendo Wii U روی GamePad ارائه می کند. به جز این که در این مورد این کار روی یک دستگاه کاملا مستقل انجام می شود.

به طور کلی، سونی در مورد PS4 قول های بزرگی داده است که عملی شدن یا نشدن آن ها و کیفیت امکانات ارائه شده، بعد از منتشر شدن، به وسیله ی مصرف کنندگان مشخص خواهد شد.




:: موضوعات مرتبط: دانستنی هاو فناوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 737
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سعید
ت : یک شنبه 2 تير 1392
.
اگر بدافزاری به‌صورت مخفیانه در تلفن همراه یا تبلت شما نفوذ کند، می‌تواند نسبت به نصب نرم‌افزارهای تبلیغاتی و ارسال پیام‌های کوتاه ناخواسته که هزینه‌های بسیاری را نیز برای شما همراه دارند، اقدام کند. همچنین این بدافزارها می‌توانند در ایمیل‌ها، متون و گشت‌و‌گذارهای وب شما نیز جاسوسی کنند.
 ویروس‌، کرم، تروجان و دیگر بدافزارها از جمله خطراتی است که در کمین رایانه کاربران نشسته و با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی آنها را آلوده می‌کند. شاید تا چهار یا پنج سال پیش کمتر کسی به این آلودگی‌ها اهمیت می‌داد، اما امروزه افزایش دانش عمومی استفاده از تجهیزات رایانه‌ای و رواج فعالیت‌های مختلفی همچون پرداخت‌های آنلاین موجب شده است تا کاربران مبتدی نیز به اهمیت این موضوع پی ببرند و برای جلوگیری از آلودگی رایانه خود به این بدافزارها، از نرم‌افزارهای مختلفی کمک بگیرند.


 متاسفانه با وجود درک حفظ امنیت در رایانه‌ها، به این موضوع در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها توجهی نمی‌شود. تا یک یا دو سال پیش می‌توانستیم از این مساله صرف‌نظر کنیم و بگوییم تعداد بدافزارهای مخرب برای تلفن‌های همراه آن‌قدر کم است که توجه به آن چندان ضروری به نظر نمی‌رسد؛ اما امروزه گسترش نفوذ این دستگاه‌های هوشمند میان کاربران و تنوع سیستم‌‌های عامل‌ ایجاد شده برای آنها موجب شده است تا هکرها و افراد خرابکار، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را در اولویت‌های خود برای اقدامات خرابکارانه قرار دهند.

سرعت طراحی و انتشار بدافزارهای مرتبط با این تجهیزات به قدری در حال افزایش است که شرکت امنیتی پی‌آف (McAfee) در فوریه نسبت به شناسایی بیش از 36000 بدافزار که اکثر آنها نیز سیستم‌عامل اندروید را هدف قرار داده بودند، هشدار داد. البته ذکر این نکته ضروریست که این بدافزارها فقط سیستم‌عامل اندروید را هدف قرار نمی‌دهند و اگر شما یک دستگاه تلفن همراه یا تبلت دارید باید برای حفظ امنیت در آن، از حداقل دانش لازم برای آشنایی با روش‌های آلودگی دستگاه خود با بدافزارها و اقدامات پیشگیرانه از این آلودگی‌ها، برخوردار باشید.

اگر بدافزاری به‌صورت مخفیانه در تلفن همراه یا تبلت شما نفوذ کند، می‌تواند نسبت به نصب نرم‌افزارهای تبلیغاتی و ارسال پیام‌های کوتاه ناخواسته که هزینه‌های بسیاری را نیز برای شما همراه دارند، اقدام کند. همچنین این بدافزارها می‌توانند در ایمیل‌ها، متون و گشت‌و‌گذارهای وب شما نیز جاسوسی کنند.

چگونگی آلودگی به بدافزارها :

یکی از رایج‌ترین روش‌های نفوذ بدافزارها به تلفن همراه یا تبلت شما، از طریق دانلود نرم‌افزارهای بظاهر شناخته شده یا ابزارهای مفید و کاربردی است. برخی کاربران گمان می‌کنند با هوشیاری در زمان دانلود نرم‌افزارها می‌توانند مانع از آلودگی به انواع بدافزارها شوند در صورتی‌که گاهی اوقات بدافزارها با اسامی نرم‌افزارهای بسیار شناخته شده و معروف به دستگاه قربانی خود نفوذ کرده و آنها را آلوده می‌کنند. به‌عنوان مثال سال گذشته نسخه‌های جعلی بازی محبوب پرندگان خشمگین (Angry Birds) انتشار یافت و تعداد زیادی از کاربران سیستم‌عامل اندروید نیز نادانسته آنها را دانلود کردند که گرفتاری‌های زیادی به بار آورد.


در هر حال این روش نیز ممکن است ‌بزودی دستخوش تغییراتی شود؛ چرا که محققان امنیتی نسبت به علاقه بسیار زیاد هکرها برای آلوده کردن دستگاه‌های تلفن همراه توسط مرور صفحات آلوده وب هشدار داده‌اند و احتمالا با هوشیاری روز افزون مردم، هکرها دنبال راه‌های دیگری خواهند رفت.

فراوانی بدافزارهای اندرویدی:

تنوع و تعداد بسیار برنامک‌‌های قابل نصب برای سیستم‌عامل اندروید موجب شده است تا دستگاه‌های مجهز به آن نیز بیش از دیگر دستگاه‌ها فروش داشته باشد و بخش عظیمی از بازار تلفن‌های همراه و تبلت به این سیستم‌عامل اختصاص پیدا کند. همین موضوع نیز موجب شده تا سیستم‌عامل اندروید در صدر جدول سیستم‌‌‌های عامل‌ هدف برای اقدامات خرابکارانه قرار بگیرد. به گزارش آزمایشگاه‌های کارسپرسکی سال گذشته، بیش از 94 درصد از تهدیدات امنیتی تلفن‌های همراه مربوط به سیستم‌عامل اندروید بوده است که از این مقدار نسخه نان زنجبیلی (Gingerbread- Android 2.3.6)‌و‌بستنی‌حصیری (Ice Cream Sandwich- Android 4.0.4) رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین بیش از نیمی از بدافزارهای شناسایی شده توسط کسپرسکی، در گروه تروجان‌های پیام کوتاه قرار گرفته‌اند، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده ارسال پیام‌های مشکوک و ناخواسته توسط تلفن همراهتان، بسرعت نسبت به نصب نرم‌افزارهای امنیتی و به‌کارگیری روش‌های مقابله با بدافزارها اقدام کنید. همچنین سعی کنید سیستم‌عامل دستگاه اندرویدی خود را به‌روز نگه دارید؛ زیرا بسیاری از بدافزارها سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر را هدف قرار می‌دهند.

همان‌طور که گفتیم دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید بیش از دستگاه‌های دیگر در معرض خطرات احتمالی قرار دارند. این نکته را فراموش نکنید که بدافزارها تهدیدی برای کل سیستم‌‌های عامل‌ به‌شمار می‌روند. به‌عنوان مثال طبق تحقیقات به‌عمل آمده توسط یک موسسه امنیتی، میزان خطرات ناشی از بدافزارهای سیستم‌عامل iOS به مراتب بیشتر از خطرات ناشی از بدافزارها در سیستم‌عامل اندروید است؛ زیرا بدافزارها در iOS دسترسی بیشتری به اطلاعات شخصی شما دارند (در بیشتر موارد دستگاه‌های آلوده به بدافزار، جیلبریک و دسترسی به فایل‌های سیستمی در آنها فعال بوده است). اولین بدافزار سیستم‌عامل iOS در اواسط سال گذشته منتشر شد که نتیجه آن آلودگی تعداد زیادی از دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل و سرقت اطلاعات تماس کاربران و ارسال آنها به سرورهای دیگر بود. در نهایت نیز این اطلاعات برای ارسال پیام‌های کوتاه تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفت.

در همان موقع یک هکر نوجوان هندی توانست نمونه‌ای از بدافزار قابل اجرا در ویندوز فون 8 را ارائه کند. البته انتشار نیافتن این بدافزار آسیبی به کاربران این سیستم‌عامل وارد نکرد، اما این اقدام، احتمال آلوده شدن دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل توسط بدافزارهای دیگر در آینده را از بین نمی‌برد.


حفاظت در برابر آلودگی‌ها:

همان‌طور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، آلودگی به انواع بدافزارها، ناشی از دانلود نرم‌افزارهای نامعتبر است. برای جلوگیری از بروز این اتفاق ‌باید هنگام دانلود نرم‌افزارهای موردنظر به این نکات توجه کنید:

ـ نرم‌افزار موردنظرتان شناخته شده و معتبر باشد.

ـ چنانچه قصد دارید نرم‌افزار مشهوری را دانلود کنید، حتما به نام سازنده آن توجه کرده و آن را با اطلاعات معتبری که از این نرم‌افزار در اختیار دارید مقایسه کنید. (به‌عنوان مثال چنانچه بازی پرندگان خشمگین توسط Rovio منتشر نشده است از دانلود آن خودداری کرده و با ارسال گزارش به گوگل، وجود بدافزار در این نرم‌افزارها را هشدار دهید.)

ـ چنانچه قصد دارید نرم‌افزاری ناشناخته را دانلود کنید که اعتبارسنجی آن برایتان دشوار است، پیشنهاد می‌کنیم به بخش نظرات آن نرم‌افزار مراجعه کنید. مطمئنا نظرات دیگر کاربران درباره این نرم‌افزار می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد و امتیازی که کاربران مختلف به آن اختصاص داده‌اند می‌تواند بیانگر اعتبار و صحت عملکرد آن نرم‌افزار باشد.

ـ هنگام دانلود نرم‌افزارهایی با امتیاز پایین و نظرات منفی، بیشتر دقت کنید و جستجوی بیشتر درخصوص تائید صحت عملکرد نرم‌افزار را فراموش نکنید.

ـ تا حد امکان دستگاه خود را جیلبریک نکنید و از سایت‌های معتبر نسبت به دانلود نرم‌افزارهای موردنظر اقدام کنید.


نرم‌افزارهای امنیتی:

نرم‌افزارهای مختلفی برای حفاظت از تلفن همراه یا تبلت شما در برابر بدافزارها طراحی شده‌اند که باتوجه به سیستم‌عامل دستگاه خود می‌توانید نسبت به نصب هریک از آنها اقدام کنید. برخی از این نرم‌افزارها عبارت است:

ـ اندروید آنتی ویروس لوک اوت (lookout)، آنتی‌ویروس نورتون آنتی‌ویروس AVG و آنتی‌ویروس مخصوص موبایل مکافی:

Norton Security antivirus Lookout Security & Antivirus McAfee Mobile Security AVG Antivirus

ـ آی.‌او.‌اس: WebRoot Secureweb

ـ ویندوز فون آنتی‌ویروس: TrustGo

همچنین مجموعه‌های امنیتی کامل‌تری نیز وجود دارد که علاوه بر حفاظت در برابر بدافزارها، ابزارهای امنیتی دیگری را نیز برای رمزنگاری اطلاعات، رهگیری دستگاه سرقتی و... در اختیار شما قرار می‌دهند. نرم‌افزارهایی مانند McAfee All Access Kaspersky ONE Trend Micro Titanium Maximum Security مثال‌هایی از این موارد هستند.


بررسی دوره‌ای:

بررسی وضع سلامت انسان در بازه‌های زمانی مختلف، از جمله توصیه‌های پزشکان به‌شمار می‌رود. اگر سلامت تلفن همراه و تبلت نیز برایتان اهمیت دارد، توصیه می‌کنیم هر چند وقت یک‌بار با استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی که پیشتر به آنها اشاره کردیم، دستگاه خود را اسکن کنید.

اسکن‌های زمان‌بندی شده (هفته‌ای یک‌بار یا بیشتر) نه تنها می‌تواند مانع آلودگی دستگاه شما به بدافزارها باشد، بلکه در صورت بروز آلودگی نیز می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، آلودگی را کشف و نسبت به پاکسازی آن اقدام کنید.


رمزعبورهای حفاظت شده:

انتشار بسیاری از اطلاعات محرمانه در سرقت رمزهای عبورهای شما ریشه دارد. همان‌طور که در سیستم‌های ‌عامل‌ ویندوز و مک، نرم‌افزارهای مختلفی برای حفاظت از رمزعبورها طراحی شده است، تلفن‌های همراه وتبلت‌ها نیز می‌توانند از نرم‌افزارهایی همچون password1 و LastPass کمک بگیرند. به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید اطلاعات محرمانه خود مانند رمزهای عبور سرویس‌های مختلف را در محیطی کاملا امن و رمزنگاری شده ذخیره کنید. همچنین با استفاده از این نرم‌افزارها یک‌بار رمزعبور مربوط برای ورود به سرویس‌های مختلف را وارد کرده و در دفعات آتی، نرم‌افزار به‌طور خودکار ورود رمز را به‌عهده می‌گیرد. در چنین شرایطی حتی اگر بدافزاری برای ثبت رمزعبور وارد شده توسط شما به تلفن همراه یا تبلت نفوذ کرده باشد، قادر به ثبت رمز و سرقت آن نخواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی هاو فناوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1004
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سعید
ت : چهار شنبه 22 خرداد 1392
.

 

مرورگر ها در فضای اینترنت می توانند نقش مهمی را در حفظ امنیت رایانه شما ایفا کنند؛ آیا می دانید که کدام مرورگر در برابر آدرس‌هاي آلوده مقاوم‌تر است؟
يکي از زمينه‌هاي رقابت‌ مرورگرها، حوزه امنيت است و در اين ميان، هر از چند گاهي روش خاصي يافت مي‌شود که نشان مي‌دهد مرورگرها تا چه حد در مقابل انواع حملات آسيب‌پذير هستند. در جديدترين اين روش‌هاي امنيتي، آزمايشگاه NSS مرورگرها اينترنتي را با آدرس‌هاي آلوده مورد بررسي قرار داده است.
 
 
به نقل از ماهر آزمايشگاه NSS در آزمايش جديدي دريافته است که نسخه دهم Internet Explorer شرکت مايکروسافت، بدافزارهاي بيشتري را نسبت به مرورگرهاي ديگر مانند کروم، سافاري، فايرفاکس و اپرا مسدود مي‌کند.
 
در اين آزمايش عملکرد آخرين نسخه‌هاي پنج مرورگر اينترنتي محبوب در مدت 28 روز در برابر 754 آدرس URL آلوده شده به بدافزار مورد بررسي قرار گرفت. در اين بررسي IE10 با مسدود نمودن 99.9 درصد آدرس‌هاي آلوده در صدر قرار گرفت و پس از آن کروم با 83.1 درصد، فايرفاکس با 10 درصد، سافاري با 9.9 درصد و اپرا با 1.8 درصد در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.
 
با توجه به گزارش آزمايشگاه NSS، مرورگرهاي سافاري و فايرفاکس هر دو از Safe Browsing API v1 گوگل استفاده مي‌کنند، در حالي که اپرا از يک طرح مشابه ديگر استفاده مي‌کند.
 
به نظر مي‌رسد هيچ يک از اين گزينه‌ها به خوبي کار نمي‌کند. بايد توجه داشت که مرورگر کروم از Safe Browsing API v2 استفاه مي‌کند.
 
در مقابـل Internet Explorer، مانند مرورگر اينترنتي کـروم از ترکيبـي از URL و فيلترينـگ معـروف فايـل استفـاده مي‌کنـد ولـي با استفـاده از لايـه اضافـي Application Reputation توانسته است در صدر ايـن جدول قرار گيرد و بدافزارهاي بيشتري را مسدود نمايد.
 
 
فناوري شرکت‌هاي مايکروسافت و گوگل در اصل با يکديگر تفاوت ندارد اما به نظر مي‌رسد مايکروسافت تجزيه و تحليل‌هاي مبتني بر فايل پيچيده‌تري را براي کشف تهديدات به کار مي‌برد.
 
آزمايشگاه NSS، عملکرد IE10 در ويندوز 8 را مورد آزمايش قرار داده است؛ سيستم App Rec نيز در IE9 براي کاربران ويندوز 7 وجود دارد اما مشخص نيست که اين سيستم در IE9 بتواند حفاظتي مشابه با IE10 داشته باشد.
 
البته توجه به اين موضوع اهميت زيادي دارد که مسدود نمودن يک آدرس آلوده، اولين قدم براي آلوده نشدن به بدافزارهاست. چه بسا که دو آدرس آلوده در دو مرورگر متفاوت باز شود و تنها در يکي از آن‌ها، منتهي به آلوده شدن رايانه شود. آزمايشي که شرکت امنيتي NSS انجام داده است، به مسدود کردن صفحات آلوده معطوف بوده است و سيستم ايمني مرورگر IE10 در مقابل کوچک‌ترين خطرهاي احتمالي در سايت‌هاي اينترنتي عکس‌العمل نشان داده است. روش‌هـاي مکمل ديگري نيز وجود دارد که مي‌تواند مانـع از مـراجعه کاربران مرورگرها به سايت‌هاي آلوده شود. استفـاده از ابزارهاي امنيتـي موسوم به Internet Security يکي از اين روش‌هاست.
 
بيشتر سازندگان نرم‌افزارهاي امنيتي مانند Norton Bitdefender ،Kaspersky و سازندگان ديگر محصولاتي در اين حوزه دارند.اين محصولات امنيتي با تمام مرورگرهاي نصب شده در سيستم‌عامل، همگام مي‌شوند و در صورتي که کاربر قصد مراجعه به يک سايت با ماهيت آلوده را داشته باشد، با نمايش يک پيغام مانع از ورود وي به سايت آلوده خواهند شد. جست‌وجوي سايت‌ها از طريق گوگل يکي از روش‌هاي خوب براي بررسي سلامت سايت‌هاي اينترنتي است. گوگل سعي مي‌کند صفحات آلوده را در فهرست نتايج جست‌وجوي خود نمايش ندهد.
 
دست آخر، پس از کليـک کردن کاربر روي يک لينک، قبل از باز شدن صفحه در مرورگر اينترنتي کاربر، سايت در سرور‌هاي گوگل مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
 
تغيير مسير، برخورد با لينک بدافزاري و وجود اسکريپت‌هاي خطرناک، باعث مي‌شود ورود به صفحه متوقف شده و گوگل در اين مورد به کاربر اخطار دهد. استفاده از نرم‌افزارهاي افزودني مانند WOT به مرورگرهاي اينترنتي يکي از روش‌هاي خوب براي شناخت سايت‌هاست.
 
اين افزونه که در حال حاضر براي تمام مرورگرهاي مطرح اينترنتي قابل به کارگيري است، به کاربران اجازه مي‌دهد تا سايت‌ها را از نظر صحت گفتار، ايمني، صحت فروش و امنيت اخلاقي نمره‌گذاري و رتبه‌بندي کنند.
 
در صورتي که سايتي از نظر بيشتر مراجعانش در هر يک از اين پارامترها، امتياز پاييني گرفته باشد، اين افزونه به کاربر توصيه مي‌کند از مراجعه به سايت صرف نظر کند.
 
منبع: بایت 



:: موضوعات مرتبط: دانستنی هاو فناوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سعید
ت : جمعه 10 خرداد 1392
.

جديدترين نسل از پورت‌هاي USB همان USB 3 است و به همين عنوان هم ناميده مي‌شود. اين فناوري به طور گسترده‌اي از اوايل سال 2010 به خدمت گرفته شد و صنعت رايانه را تحت تاثير قرار داد اما USB 3 چه تفاوتي با USB 2 دارد؟

بارزترين تفاوتي که يک کاربر معمولي رايانه مي‌تواند بين دو پورت USB 3 و USB 2 قائل شود، تفاوت پهناي باند اين دو نوع پورت است. يک پورت USB 2 مي‌تواند اطلاعات را با سرعت حداکثر 480 مگابيت بر ثانيه منتقل کند، در حالي که اين پهناي باند در USB 3 تا 10 برابر افزايش يافته است. سرعت انتقال اطلاعات از طريق پورت‌هاي USB 3 حداکثر 5 گيگابيت بر ثانيه است و اين موضوع، اصلي‌ترين دليلي است که يک کاربر معمولي رايانه را که با موضوعات تخصصي سخت‌افزار کم‌تر در ارتباط است، به استفاده از اين فناوري متمايل ‌مي‌کند.

 

 

 

بالاتر بودن سرعت انتقال داده در اين پورت‌ها يک ويژگي مثبت است اما لزوما به کار همه کاربران USB نمي‌آيد. در اين مورد بايد به کلمه حداکثر که قبل از ميزان سرعت اين پورت‌ها عنوان شده است، توجه کرد. اين پورت‌ها مي‌توانند اطلاعات را با اين چنين سرعتي رد و بدل کنند اما به شرطي که ملزومات اين چنين سرعتي نيز فراهم شده باشد.

 

 

 

انتقال Data مفهومي دو طرفه است و در واقع به همين دليل، پورت‌هاي USB نوعي واسط هستند که ميان دو Media ارتباط برقـرار مي‌کننـد. Media عنصري سخت‌افزاري مانند هاردديسک و يا حافظه فلش است که حاوي اطلاعات است. در انتقال اطلاعات، سرعت انتقال به توانايي سه عنصر گيرنده، فرستنده و واسط وابسته است. اگر سرعت هر يک از اين سه عامل، کم‌تر از سرعت ديگر اعضاي زنجيره انتقال اطلاعات باشد، کمينه سرعت به عنوان حداکثر سرعت انتقال اطلاعات اين زنجيره تعيين مي‌شود.

 

 

 

با اين رويکرد، مشتريان USB 3 دو نوع از محصولات را پيش‌رو خواهند داشت. دسته اول، هاردديسک‌هاي اکسترنال و يا حافظه‌هاي فلشي که از USB 3 پشتيباني مي‌کنند و مادربوردها و يا لپ‌تاپ‌هايي که به اين نوع پورت‌ها مجهزند. يعني اگر يک هاردديسک اکسترنال USB 3 را به رايانه‌اي مجهز به پورت USB 3 وصل نکرده باشيد، حداکثر سرعت انتقال اطلاعات، برابر سرعت پورت رايانه است. خوب است بدانيد که مي‌توان هاردديسک‌هاي اکسترنال USB 2.0 را به يک هاردديسک USB 3.0 تبديل کرد. هاردديسک‌هاي اکسترنال جيبي يا پاسپورتي، هاردديسک‌هاي معمول لپ‌تاپي هستند که از طريق يک مبدل، به ورودي و خروجي USB مجهز شده‌اند. مهم‌ترين تفاوت ميان هاردديسک‌هاي اکسترنال USB 2.0 و USB 3.0 نوع مبدل آن‌هاست. به مجموعه قاب و مبدل SATA به USB در صنعت رايانه Enclosure گفته مي‌شود. با توجه به اين که بسياري از مشتريان هاردديسک‌هاي اکسترنال، محصولات خود را در طي چند سال گذشته خريداري کرده‌اند، خيلي از آن‌ها اقدام به خريد هاردديسک‌هاي جديد USB 3.0 نمي‌کنند. به همين دليل برخي از شرکت‌ها به طور جداگانه اقدام به فروش Enclosureهاي USB 3.0 کرده‌اند. قيمت ميانگين اين محصولات 15 دلار است.

 

 

 

دقت داشته باشيد که بهتر است هاردديسک‌هايي با توانايي چرخش 7200 دور بر دقيقه و حداقل 8 مگابايت حافظه Cache به Enclosureهاي USB 3.0 متصل شوند. چرا که هاردديسک‌هاي ضعيف‌تر، علي‌رغم اتصال از طريق پورت USB 3.0 نمي‌توانند يک تفاوت جدي ايجاد کنند. علت اين اتفاق درست مشابه چيزي است که پيش از اين توضيح داديم. اگر هاردديسک به عنوان عضوي کند در زنجيره انتقال اطلاعات ظاهر شود، نمي‌تواند از پهناي باند واقعي پورت‌هاي USB 3.0 استفاده کند و به همين دليل اتصال اين چنين هاردديسکي به يک Enclosure فايده زيادي ندارد.


منبع: بايت




:: موضوعات مرتبط: دانستنی هاو فناوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سعید
ت : پنج شنبه 2 خرداد 1392
.


امروزه تعداد گوشی‌هایی که از تراشه NFC استفاده می‌کنند و این سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. (به طور مثال گوشي هاي هوشمند جديد) با استفاده از اين تراشه اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود. البته اگر گوشي شما جديد نيست، اين تراشه را مي توان خريد و بر روي باتري گوشي چسباند تا با ساده ترين گوشي هم اين تكنولوژي در دسترس شما باشد.

مهم‌ترین کاربرد NFC، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه NFC ‌خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. بیشتر معاملات نیاز به تصدیق ندارند ولی در برخی موارد ممکن است فروشندگان در خواست تایید هویت کنند.

چگونه كار مي كند؟
 

برای اینکه تلفن هوشمند شما بتواند با دستگاه‌های دارای NFC ارتباط برقرار کند، بایستی از چیپ NFC برخوردار باشد. تکنولوژی NFC بر اساس "شناسایی فرکانس رادیویی" (RFID) ساخته شده که به یک گجت امکان می‌دهد تا به گجتی دیگر امواج رادیویی ارسال کند و پس از شناسایی یکدیگر، عملیات مشخصی بین آنها انجام شود.

 

 

انرژي كمتر امنيت بالاتر

 

شايد اين سوال در ذهن شما ايجاد شود كه با وجود بلوتوث و يا حتي واي فاي چه نيازي به NFC داريد؟ در واقع جواب اين سوال مصرف انرژی بسیار اندک و امنیت نسبی مناسب است.

 

اگر کسی بخواهد از طریق NFC به دستگاه شما رخنه کند و یا در ارتباط NFC دستگاه شما با یک دستگاه دیگر اخلال به وجود بیاورد، بایستی بسیار به گجت شما نزدیک شود که این کار بدون جلب توجه و مشکوک کردن شما، تقریباً ممکن نیست.


چگونگي استفاده از كيف پول همراه در ايران:
 

در حال حاضر استفاده از تکنولوژی NFC در صنعت پرداخت الکترونیک توسط اپراتورهاي تلفن همراه در كشور ما رونمايي شده و در دسترس كابران آنها قرار دارد يا به زودي فعال مي شوند.

 

سرویس NFC ایرانسل

 

 

 

این سرویس یک کیف پول موبایلی است که به مشتری این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های خرد را به کمک موبایلش به سادگی پرداخت کند. برای مثال، کاربر می‌تواند هنگام ورود به مترو یا اتوبوس به جای دادن پول نقد یا استفاده از کارت از موبایلش استفاده کند. یعنی دقیقا به جای استفاده از کارت موبایلش را روی دستگاه کارتخوان می‌زند و می‌رود.

 

 

 

برای استفاده از این سرویس موبایل کاربر باید مجهز به تکنولوژی NFC باشد در غیر این صورت باید یک آنتن NFC پشت باطری موبایل روی سیم کارت نصب کند تا بتواند از این سرویس استفاده کند. حکایت NFC همان حکایت بلوتوث است که در ابتدا خیلی همه گبر نبود باید روی گوشی‌ها نصب می‌شد اما از یک جایی به بعد دیگر تمام گوشی‌های متوسط به بالا به آن مجهز شدند.

 

 

 

این سرویس که بزودي در دسترس هموطنان قرار خواهد گرفت فقط برای پرداخت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی نیست. هموطنان نه تنها می‌توانند از آن برای پرداخت هزینه پارکومترهای سطح شهر استفاده کنند بلكه می‌تواند پرداخت‌های خرد خود در فروشگاه‌ها را نیز با آن بپردازد. برای این کار فقط کافیست مبلغ مورد نظر در دستگاه کارتخوان وارد شود و کاربر سپس موبایلش را روی دستگاه کارتخوان بزند تا پرداخت فورا انجام شود و رسیدش را دریافت کند.

 

 

 

در حال حاضر برای شارژ کردن این سرویس کابر می‌تواند مبلغ مورد نظرش را از طریق دستگاه خودپرداز یا کاتخوان انتخاب کند و پس از نزدیک کردن موبایلش به دستگاه، وجه از کارت بانکی فرد وارد کیف پول موبایلی کاربر می‌شود. در آینده‌ای نزدیک هم امکان شارژ این سرویس از طریق خود موبایل به کمک کیف پول موبایلی ایرانسل فراهم خواهد شد.

 

 

 

سرویس NFC همراه اول

 

 

 

همراه اول به کمک جیرینگ یک سرویس NFC ارائه می‌کند. سرویس NFC جیرینگ با سرویس ایرانسل کاملا متفاوت است. در این سرویس دیگر نیازی به سیم کارت با قابلیت NFC و داشتن یک گوشی مجهز به NFC نیست. این سرویس در واقع یک تگ است که با چسباندن آن پشت هر گوشی موبایلی، کاربر می‌تواند پرداخت‌های خرد خود را انجام دهد. برای مثال در مترو و اتوبوس یا هنگام پرداخت هزینه پارکومتر خود به جای استفاده از پول نقد یا کارت موبایلش را می‌زند روی دستگاه ریدر و پرداخت انجام می شود.

 

در حال حاضر کاربر برای شارژ این تگ می‌تواند به ایستگاه‌های مترو و باجه‌های شارژ کارت مترو مراجعه کند و آن را شارژ کند. البته در آینده‌ای نزدیک امکان شارژ آن از داخل موبایل و از طریق حساب جیرینگ کاربر نیز فراهم می‌شود.

 

 

 

سرویس NFC رایتل

 

 

 

سرویس NFC رایتل یک کیف پول موبایلی است برای استفاده از آن کاربر باید یک سیم کارت رایتل مجهز به NFC خریداری کند تا از خدمات ان بهره مند شود. در کنار این سیم کارت، لازم است که دستگاه موبایل کاربر نیز مجهز به NFC باشد؛ در غیر این صورت کاربر باید از یک آنتن NFC زیر سیم کارت و روی باطری استفاده کند تا بتواند از این سرویس استفاده کند.

 

 

 

کاربر با داشتن کارت شتابی به کمک این سرویس می‌تواند از خدمات بانکی مانند دریافت مانده حساب، پرداخت قبوض و مواردی از این قبیل بهره ببرد. علاوه بر این‌ها کاربر می‌تواند با بهره گیری از تکنولوژی NFC پرداخت‌های خرد خود را با موبایلش پرداخت کند. برای مثال کاربر می‌تواند بلیت‌های الکترونیک شهری مانند مترو و اتوبوس، هزینه پارکومتر را با موبایلش پرداخت کند بدون اینکه هیچ رمزی وارد کند. البته برای اینکه در صورت گم شدن یا دزدیده شدن موبایل کاربر کسی نتواند از آن سوء استفاده زیادی بکند هر تراکنش یک سقفی دارد که برای پرداخت بیشتر از آن کاربر باید رمز وارد کند. در این صورت کاربر فرصت خواهد داشت تا کیف پول موبایلی خود را غیر فعال کند تا سوء استفاده از آن نتواند از یک سقفی بیشتر انجام شود.

البته كيف پول همراه تنها كاربرد اين تكنولوژي نيست و شما مي توانيد براي انتقال ساده و راحت فايل هاي مديا بين دو گوشي هم از NFC استفاده كنيد. براي اينكار تنها كافي است كه NFC گوشي خود را فعال كرده و فايل را از گوشي خود به گوشي ديگر هل دهيد.

 
چگونه مي توان NFC را در گوشي هاي هوشمند جديد فعال كرد؟


آیا با داشتن نسخه بستنی حصیری و استفاده از تکنولوژی NFC و Android Beam بر روی دستگاه آندرویدی خود می توان برنامه های کاربردی، صفخات وب و دیگر اطلاعات، بین دو دستگاه و بدون استفاده از بلوتوث انتفال داد؟

بله، شما با استفاده از Android Beam و NFC می توانید به راحتی محتویات دو دستگاه آندرویدی را بین یکدیگر انتقال دهید. به اینصورت:
 
- قبل از شروع :

شما باید در هر دستگاه، آندروید نسخه ۴ یا همان Ice Cream Sandwich و NFC داشته باشید.

شما می توانید این کار را با رفتن به آدرس Settings > About Phone برای دانستن نسخه آندروید و منو Settings دستگاه برای نگاه کردن به تنظیمات NFC انجام دهید.

 
- به اشتراک گذاری از طریق Android Beam و NFC


1- با رفتن به آدرس Settings > More > NFC مطمئن شوید که NFC و Andorid Beam در این بخش فعال یا ON شده است.

۲- تا زمانی که هر دو دستگاه روشن هستند به سادگی می توانید اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته اید را انتقال دهید.

۳- بایستی دو دستگاه را پشت به پشت هم بصورتی که تقریبا همدیگر را لمس کنند، قرار داد و شما یک لرزش را احساس کنید.

۴- بعد از احساس لرزش یک انیمشن کوچکی در پس زمینه دستگاه نمایش داده می شود که نشان دهنده آن است که محتویات به اشتراک گداشته شده دستگاه شما در حال انتقال می باشد.

۵- در پایان محتویات به اشتراک گذاشته شده دستگاه شما به دستگاه دیگر بارگذاری خواهد شد.

 




:: موضوعات مرتبط: دانستنی هاو فناوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سعید
ت : شنبه 21 ارديبهشت 1392
.

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی